lördag 22 augusti 2015

Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker

Lite besviken blev jag nog allt på den här boken. Jag hade förväntat mig stordåd och en berättelse utöver det vanliga. Hade nästan lust att avsluta läsningen innan boken var klar.

Den framgångsrike advokaten och fadern lämnar fru och barn bara så där. När dottern hittar ett mystiskt brev skrivet av fader till en främmande kvinna, beslutar sig dottern för att leta reda på honom. Resan tar henne till Burma och där får hon ta del av en berättelse som ger oanade svar.

Jag hade önskat att författaren bestämt sig - att antingen hade han öst på med det övernaturliga - eller struntat i det helt. Det är en stilmässig blandning mellan traditionell västerländsk litteratur och den asiatiska traditionen. En blandning som jag inte uppskattar.

Boken får betyg 1 av 5. Jag är ett stort frågetecken kring varför den här boken har haussats upp så...Eller har något gått mig förbi?

Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker
Bokförlaget Forum, Stockholm 2014
ISBN978-91-37-13951-7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar